Autor: L. English
ISBN-13: 9781349725205
Einband: eBook
Seiten: 750
Sprache: Englisch
eBook Typ: PDF
eBook Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
Systemvoraussetzungen
International Encyclopedia of Adult Education
Der Artikel wird am Ende des Bestellprozesses zum Download zur Verfügung gestellt.

International Encyclopedia of Adult Education

 eBook
Sofort lieferbar
Editorial Board and Contributors' Details Foreword by Dr. Paul Belanger Introduction The Encyclopedia of Adult Education: Entries Arranged A-Z General Bibliography Index
The Encyclopedia of Adult Education is the first comprehensive reference work in this important and fast-growing field, and is an invaluable resource for adult educators who research and teach in the fields of higher education, work in community-based settings, or practise in public or private organizations. Its 170+ articles, written by an international team of contributors from over 17 countries, detail the research and practice of the field from its emergence as a separate discipline to the present day, covering key concepts, issues and individuals and providing a cutting-edge summary of ongoing debates across a wide range of perspectives, from self-directed learning to human resource development. Entries are arranged A-Z and extensive cross-referenced, with detailed bibliographies for each topic to facilitate further research.
Editiert von: L. English
Editorial BoardDAVID BOUD University of Technology, Sydney, Australia, co-editor of Work-Based Learning: A New Higher Education (Open University Press, 2003). Co-editor of the journal Studies in Continuing Education
TARA FENWICK University of Alberta, Canada, editor of Sociocultural Perspectives on Learning Through Work (Jossey-Bass, 2001)
MATTHIAS FINGER Institut de Hautes Etudes en Administration Publique, Switzerland, co-author of Adult Education at the Crossroads, Learning our Way out (NIACE and Zed, 2001)
CHERYL HUNT Exeter University, UK, researcher in community education, spirituality and learning
DOROTHY LANDER St. Francis Xavier University, Canada, researcher in women and learning, social gospel, and women's activism
SHARAN MERRIAM University of Georgia, USA, co-author of Qualitative Research in Practice (Jossey-Bass, 2002)
TOM NESBIT Simon Fraser University, Canada, specialist in labour and literacy studies
ELIZABETH TISDELL Penn State University, USA, author of Exploring Spirituality and Culture in Adult and Higher Education (Jossey-Bass, 2003)
SHIRLEY WALTERS University of the Western Cape, South Africa, co-editor of Gender in Popular Education (ZED, 1996)
ARTHUR WILSON Cornell University, USA, co-editor of the Handbook of Adult and Continuing Education (Jossey-Bass, 2000) and former editor of the Adult Education Quarterly

Selected contributors
PAUL BELANGER University of Quebec at Montreal, Canada. Former Director General of UNESCO, and currently Director of the International Council of Adult Education
STEPHEN BROOKFIELD University of St. Thomas, USA, co-author of Discussion as a Way of Teaching (Jossey-Bass, 1999)
PATRICIA CRANTON St Francis University, USA and University of New Brunswick, Canada, author of Becoming an Authentic Teacher (Krieger, 2001)
RICHARD EDWARDS Stirling University, UK, editor of the journal Studies in the Education of Adults
JEAN GRAVELINE Brandon University, Canada, author of Circle Works: Transforming Eurocentric Consciousness (Fernwood, 1998)
PETER JARVIS University of Surrey, UK, author of The Theory and Practice of Teaching (Kogan Page, 2002) and editor of the International Journal of Lifelong Education
TOM SORK University of British Columbia, Canada, editor of the Canadian Journal for the Study of Adult Education
MICHAEL WELTON Mt. St. Vincent University, Canada, author of Little Mosie from Margaree: A Biography of Moses Michael Coady (2001)

Zu diesem Artikel ist noch keine Rezension vorhanden.
Helfen sie anderen Besuchern und verfassen Sie selbst eine Rezension.

 

Rezensionen

Autor: L. English
ISBN-13 :: 9781349725205
ISBN: 134972520X
Verlag: Palgrave Macmillan
Größe: 98935 KBytes
eBook Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
eBook Typ: PDF
Seiten: 750
Sprache: Englisch
Auflage 16001, 1st ed. 2005
Sonstiges: Ebook, Bibliographie

Kopierschutz

Adobe-DRM

Adobe-DRM ist ein Kopierschutz, der das eBook vor Mißbrauch schützen soll. Dabei wird das eBook bereits beim Download auf Ihre persönliche Adobe-ID autorisiert. Lesen können Sie das eBook dann nur auf den Geräten, welche ebenfalls auf Ihre Adobe-ID registriert sind.

Wasserzeichen-DRM

Das sogenannte Soft-DRM erlaubt das Kopieren und die Weitergabe an Dritte. Im Buch werden allerdings Informationen zum eBook-Kauf an sichtbaren und unsichtbaren Stellen (Wasserzeichen) eingetragen – z.B. Ihre E-Mail-Adresse oder die Transaktions-Nummer. Illegale Kopien eines eBooks können dadurch jederzeit zu Ihnen zurückverfolgt werden.

eBooks ohne DRM

Hierbei handelt es sich um eBooks ohne Kopierschutz. Allerdings ist auch hier eine Weitergabe an DDritte nicht zulässig, weil Sie nur die Rechte zur persönlichen Nutzung erwerben.

Dateiformate

EPUB (Electronic Publication)

EPUB ist ein offener Standard für eBooks und eignet sich besonders zur Darstellung von Belle­tristik und Sach­büchern. Der Fließ­text wird dynamisch an die Display- und Schrift­größe ange­passt. Auch für mobile Lese­geräte ist EPUB daher gut geeignet.

PDF (Portable Document Format)

Mit einem festen Seiten­layout eignet sich die PDF besonders für Fachbücher mit Spalten, Tabellen und Abbildungen. Eine PDF kann auf fast allen Geräten angezeigt werden, ist aber für kleine Displays (Smart­phone, eReader) nur eingeschränkt geeignet.

Systemvoraussetzungen:

PC/Mac: Mit einem PC oder Mac können Sie dieses eBook lesen. Sie benötigen eine Adobe-ID und die Software Adobe Digital Editions (kostenlos).

eReader: Dieses eBook kann mit (fast) allen eBook-Readern gelesen werden. Mit dem amazon-Kindle ist es aber nicht kompatibel.

Smartphone/Tablet: Egal ob Apple oder Android, dieses eBook können Sie lesen. Sie benötigen eine Adobe-ID sowie eine kostenlose App.